środa, 27 lipca 2016

sałatka szwedzka do słoików

Jedna z naszych ulubionych sałatek do obiadu.






4kg ogórków
2 kg cebuli
1/2 kg marchwi
główka czosnku
3 łyżki soli

zalewa:
1 szklanka octu
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju

pieprz mielony do smaku, dałam 2 łyżki


Umyte , nieobrane ogórki pokroić w plastry, cebulę w cienkie plasterki.Ogórki i cebulę wymieszać z solą i pozostawić na 2 godziny, soku nie wylewać.
Dodać pokrojoną w cienkie plasterki marchew i rozdrobniony czosnek (pokroiłam w plasterki).
Składniki zalewy zagotować i ostudzić.
Całość wymieszać z zalewą, odstawić na 12 godz.


 Po tym czasie przekładać do słoików, wypełniać pozostałą zalewą.
Pasteryzować przez 10 minut, studzić w normalnej pozycji.



21 komentarzy:

  1. Czy do zalewu jakąś wodą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, tylko te 3 składniki, ogórki i tak mają w sobie duzo wody

      Usuń
    2. Dziękuję. Pozdrawiam Maja

      Usuń
  2. Czy można użyć ogórków szklarniowych?

    OdpowiedzUsuń
  3. zalewe zagotowac czy tylko wymieszac

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewcia a ile słoików pół ;itrowych wyjdzie z tych składników bo nie wiem jak się rządzić .buziak Aneta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapasteryzowane czekają na swój czas dziękuje Aneta.

    OdpowiedzUsuń
  6. czy tej zalewy nie jest za mało? bo mi jakoś licho jej wyszło, nie bardzo co było wlewać do słoików :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet po połączeniu z sokiem po czasie? zalewy ma być tyle by po upchaniu ogórków zalać wierzch słoików

      Usuń
    2. to można dolać 0,5 szklanki wody w takim razie, a przy następnym "rzucie" ogórków trzeba namoczyć je na 6 godzin w zimnej wodzie

      Usuń
  7. nawet po połączeniu :( jakieś chyba ogórki bez soku mi się trafiły... :( ech....

    OdpowiedzUsuń
  8. ja ogórki z cebulą zostawiłam na całą noc w lodówce i po zrobieniu całości soku mi jeszcze zostało a całośc trzymałam tylko 3 godziny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po jakim czasie mozna zaczac jesc ogorki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dać im ze 2 tygodnie i można zajadać :))

      Usuń
  10. Pani Ewo, ilo procentowy jest pani ocet w tej sałatce, 10% czy 5%... Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    Hannah

    OdpowiedzUsuń
  11. Naszła mi wielka ochota na taką sałatkę,w poniedziałek,czyli jutro biorę się do dzieła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)