czwartek, 28 lipca 2016

sernik królewski z malinami

Przepyszny i puszysty, niebo w gębie, absolutnie !








ciasto:
2 szklanki mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru pudru
150 gramów miękkiego masła
2 łyżki kakao
1 łyżka kwaśnej śmietany
1 jajo

masa serowa:
1 kg dobrego sera wiaderkowego lub półtłustego zmielonego na najmniejszych oczkach
4 jaja
100 gramów stopionego, schłodzonego masła
szczypta soli do białek
1 i 1/3 szklanki cukru
2 płaskie łyżki cukru waniliowego
1 paczuszka budyniu waniliowego lub śmietankowego bez cukru

dodatkowo:
około 350 gramów malin
cukier puder do posypania wierzchu (opcjonalnie)


Z mąki, proszku, cukru, jaja, masła, kakao i śmietany zagnieść kruche ciasto, podzielić je na dwie części: 1/3 i 2/3.
mniejszą zawinąć w folię aluminiową i schować do zamrażarki.
Blaszkę o wymiarach 25x35 cm wyścielić papierem do pieczenia, wylepić większą częscią ciasta, nakłuć widelcem w wielu miejscach, podpiec w piakrniku nagrzanym do 190 st przez 10 minut, schłodzić.




Białka oddzielić od żółtek i ubić z solą na sztywną pianę. W osobnym naczyniu utrzeć żółtka z cukrem i cukrem waniliowym, dodać masło i zmiksować na puszystą masę. Masę wlać do twarogu, zmiksować krótko na średnich obrotach, potem wsypać proszek budyniowy, zmiksować krótko na średnich obrotach.
Na końcu dodać pianę z białek i delikatnie wmieszać ją w ciasto łyżką.






Masę serową wylać na podpieczony spód, na wierzch poukładać maliny.
Na maliny zetrzeć ciasto z zamrażarki.





Piekarnik rozgrzać do 180 stopni, włożyć ciasto i piec 60 minut (funkcja grzania góra - dół, bez termoobiegu, na środkowym poziomie).

Studzić przy uchylonych drzwiczkach, potem wyjąć na blat...smacznego :)



50 komentarzy:

  1. Pięknie się prezentuje i na pewno fantastycznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten serniczek wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty tylko podsyłaj te cuda, a niech nam tyłki rosną ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat siedzę przy kawce i zjadłabym sobie, tak pysznego serniczka :)
    Oj kusisz, kusisz i chyba będę musiała taki upiec, bo pobudziłaś mój apetyt.
    Wspaniale i smakowicie się prezentuje...
    Pozdrawiam Cię Ewuniu

    OdpowiedzUsuń
  5. No to mi narobiłaś smaka na sernik 😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj piekłam sernik, jest po prostu przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. sernik z malinami przepyszny, bardzo dziękuję za przepis i pozdrawiam,,gocha**

    OdpowiedzUsuń
  8. Napisala Pani ze wieksza czesc ciasta zawinac i wlozyc do zamrazarki i wieksza wylepic tez dno blachy to wieksza czy mniejsza czesc ciasta idzie na dno?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie zakręciłam :D, zaraz poprawię, większa na dno, mniejsza do zamrażarki

      Usuń
    2. Dziekuje :))))

      Usuń
  9. Czy serek może być Emilka z netto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli to jest ten, który kojarzę to się nie nada, bo jest bardzo chudziutki natomiast w netto jest świetny serek wiaderkowy, który będzie idealny, zdaje się, że nazywa się Śmietankowy i jest w 1 kg wiaderku po około 12 - 14 zł bodajże

      Usuń
  10. Oki dzięki za inf pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka jest gramatura tej paczuszki budyniu? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny przepis 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. czy mogę dać mrożone maliny?

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniale to wygląda i brzmi. Czy w rzeczywistości jest też tak pyszne? Chętnie kiedyś spróbujemy i opublikujemy swoje doznania smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszny!! Super przepis, dosc prosty i zawsze wychodzi :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. a czym ten sernik różni się od tego sernika czarno-białego? (oprócz obecności malin oczywiście)? chciałabym uzyskać warstwę piankową z białek przed starciem ciasta kruchego z wierzchu, czy masz Ewo gdzieś przepis na taki sernik czyli ciasto kruche, ser, owoce, pianka i ciasto kruche.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis różni się malinami :), nie mam idealnie takiego, ale można wykorzystać ten przepis plus pianka z 4 - 5 białek + 0,5 szkl pudru plus 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej na koniec i już, pozostałych żółtek nie dodawałabym do masy serowej, użyłabym do czegoś innego, bo tutaj proporcje są super i szkoda w nich kombinować

      Usuń
  17. A czy maliny mogą być z zamrażalki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ale dodajemy je do masy serowej zamrożone, reszta bez zmian

      Usuń
    2. A czy masło do masy serowej ma być całkowicie roztopione w rondelku i wystudzone? Czy tylko takie, które wyjmujemy z lodówki i ogrzewa się w temperaturze pokojowej?

      Usuń
    3. całkowicie roztapiamy w rondelku i schładzamy do temp. pokojowej

      Usuń
    4. Rewelacja. Zawsze lubiłam szukać sobie różnych przepisów na internecie. Dziś wpadłam na pani stronę i jestem bardzo zadowolona. Dziękuję bardzo za tak szybkie odpowiedzi, dwa przepisy już są w moim zeszycie , ale zapewne będę tutaj częstym gościem :) Wesołego Alleluja :* Iwonka :)

      Usuń
    5. Miło mi Iwonko, jestem Ewa, zapraszam do mnie o każdej porze i Wesołych Świąt !

      Usuń
  18. Zamierzam upiec taki sernik na Wielkanocne.
    Świątecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja dzisiaj się zabiorę za zrobienie serniczka, ale mam wątpliwość - czy mogą być maliny w syropie?

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja dzisiaj zabiorę się za zrobienie serniczka, mam tylko wątpliwość, czy zamiast świeżych malin mogą być takie z syropu?

    OdpowiedzUsuń
  21. mogą, ale osączone przez 30 min na sitku i lekko posypane mąką pszenną, bardzo delikatnie dodane do ciasta by się nie "rozciapkały"

    OdpowiedzUsuń
  22. A czy długo miksować zoltka z cukrem?

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszny,upieklam a teraz wszyscy znajomi chca przepis.polecam:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Będę piekła:-) niestety wersja okrojona mam tylko 4 jajka na 5. Boję się co mi wyjdzie...trzymać kciuki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale do sernika potrzebne są 4 i jedno do ciasta

      Usuń
    2. Wyszedł super . Choć nie trzymałam się przepisu. Mniej cukru 3/4 do sera i 1/4 do ciasta .Nie lubimy aż tak słodkich, Mniej jajek 3 do sera i 1 do ciasta.(tylko tyle miałam ) Nie miałam śmietany. Rodzina zadowolona- najważniejsze . Już zjedzony. Pozdrawiam Marzena

      Usuń
  25. Bardzo polecam ten przepis! Sernik wyszedł super :) cała rodzina zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzisiaj zrobiłam ten serniczek ale dodałam 2 jajka i troszkę więcej mąki dlatego że miałam większą blaszkę. Nigdy nie jadłam tak dobrego sernika!!! Jest przepyszny dziękuję za przepis ! Wyprobujcie na prawdę niebo w gębie!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wlasnie sie piecze.ciekawe jaki bedzie w smaku i wysoki bo zazwyczaj krolewski mi wychodzi niski😐

    OdpowiedzUsuń
  28. czekam na wieści w takim razie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepyszny sernik wszystkim bardzo smakował😊

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę koniecznie wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam ten przepis jak i to ciasto z jednym małym ale... Za każdym razem nie wychodzi mi ścisłe ciasto które można rozłozyc tylko takie połkruche, lepiące się do wszystkiego.i nadal nie wiem dlaczego🤔😉🙂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)