piątek, 16 sierpnia 2013

biszkopt z truskawkami i galaretką

Lekkie ciasto bez ciężkich i tłustych kremów, uwielbiamy je :)




  • 3 jaja
  • 4 łyżki cukru
  • 2 kopiaste łyżki mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 0,5 kg truskawek
  • 2 galaretki truskawkowe
  • lub proporcje na kwadratową blaszkę o boku 25 cm:
  • 4 jaja
  • 4 kopiaste łyżki mąki pszennej tortowej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4,5 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 0,8 kg truskawek
  • 3 galaretki truskawkowe + 1,2 litra wrzątku

Białka ubić z cukrem i cukrem waniliowym (dodanymi pod koniec miksowania białek) na sztywną pianę, delikatnie połączyć na wolnych obrotach miksera z innymi składnikami, ciasto przełożyć do natłuszczonej i wysypanej kaszą manną tortownicy o średnicy 22 cm, piec około 25-30 minut w temperaturze 170 stopni, schłodzić.Na ostudzonym cieście poukładać truskawki, zalać tężejącymi galaretkami rozpuszczonymi w 0,8 litra wody, wstawić do lodówki do zastygnięcia.




16 komentarzy:

  1. Chcę wypróbować ten przepis, ale pojawił się w składzie chyba błąd: zamiast 1 łyżeczki proszku - cukier waniliowy (wanilinowy). pozdrawiam. Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no pewnie, że byk jak cholera, dzięki Madziu ! już poprawiam :)))))

      Usuń
  2. Ok, wypróbuje przepisy i dam znać jak mi wyszło. Od dawna szukałam sprawdzonego przepisu na biszkopt z truskawkami i na sernik na zimno bez dodatku jaj. Te ciasta kojarzą się z latami dzieciństwa. Pozdrawiam. Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obydwa przepisy polecam w ciemno, daj znać koniecznie !!!!

      Usuń
  3. A ten przepis na jaką blaszkę dużą jest??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis na małą tortownicę 22 cm średnicy,jeśli chcesz zrobić np na prostokątną dużą blaszkę 25x40 to trzeba podwoić wszystkie składniki, pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. witam! wspaniała stronka , super przepisy-mama pytanie czy zamiast mąki ziemniaczanej mogę dodać łyżkę budyniu? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo dziękuję :)))), nigdy jeszcze tak nie robiłam, ale patrząc na skład budyniu (najlepiej takiego bez cukru) na pewno zdecydowałabym się na podobny eksperyment :))), daj znać jak wyszedł, choć na 90% powinno być super, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja wczoraj skorzystałam z tego przepisu i wyszło przepysznie :) a muszę przyznać, że ciasta nie są moja mocną stroną dlatego cieszę się podwójnie, bo rodzinka wcinała do ostatniego okruszka :) zapewne zrobię to ciacho jeszcze nie raz a na przyszły weekend zabieram się za próbowanie jakiegoś innego Pani przepisu :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja się cieszę potrójnie, że skorzystałaś z mojego przepisu, że rodzince smakowało (uwielbiam patrzeć jak wcinają z apetytem) :-) i że zachęciłam Cię ( jestem Ewa) do dalszej zabawy z pieczeniem, uściski ! :)

      Usuń
  7. zdecydowałam się jednak na biszkopt z Twojego przepisu z wyszedł smaczny nie zbity, a taki właśnie lubię,następnym razem spróbuję z budyniem b.cukru i dam znać jak wyszło, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj :)
      z budyniem będzie fajny eksperyment, na pewno doda ciekawego posmaku całości, ja wczoraj w związku z Twoim pytaniem, spróbowałam dać całość mąki pszennej, też wyszedł super, wcześniej wypróbowałam parę przepisów na biszkopt bez użycia proszku, fakt, wyrośnie ładnie itd, ale...przy położeniu pokaźnej warstwy owoców i galaretki, właśnie wtedy wychodzi zbity, mało puszysty, dlatego zostaję przy swoim przepisie, cieszę się bardzo, że smakował i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. jezeli bede piekla na wiekszej blasze, to skladniki zwieksze, a co z czasem pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki sam, jeśli biszkopt będzie niski, generalnie najlepiej sprawdzić sobie patyczkiem, ma być suchy

      Usuń
  9. ok, dziękuję za szybką odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma problemu, czekam na wieści jak smakował :)

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)