sobota, 17 sierpnia 2013

pierogi z serem na słodko

Pyszne są, po raz pierwszy zrobiłam ciasto z dodatkiem masła i powiem, że się nie zawiodłam, było elastyczne i świetnie się lepiło, generalnie bardzo polecam :)







  • ciasto:
  • 0,5 kg mąki pszennej tortowej
  • około 1 szklanki gorącej wody
  • 1,5 łyżki masła
  • 1 jajo
  • sól
  • farsz:
  • 30 dag twarogu półtłustego
  • żółtko
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • cukier do smaku

W gorącej wodzie rozpuścić masło, do mąki dodać sól i jajo, zagnieść, dodać wodę z masłem i znów wszystko zagnieść do uzyskania elastycznego ciasta.
Ser wymieszać dokładnie z żółtkiem, cukrami. Wałkować ciasto, wykrawać kółeczka, nakładać farsz, zalepiać dokładnie brzegi. Wrzucać na lekko osolony wrzątek i gotować do miękkości (u mnie około 6 minut).





2 komentarze:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)