środa, 4 września 2013

chleb graham

To jest chleb, który zjadam w mojej rodzinie tylko ja, jest ciężki, bardzo otrębowy, pachnący młynem i wgl zarąbisty :) 



  • 0,5 kg mąki graham typ 1850
  • 40 gram świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 200 ml mleka
  • 50 ml oleju ( w temperaturze pokojowej)


W ciepłym mleku rozprowadzamy drożdże z cukrem i 1 łyżką mąki. Odstawiamy w ciepłe miejsce by "ruszyły".
Następnie wyrośnięty zaczyn dodajemy do reszty składników i odstawiamy w ciepłe miejsce na około godzinę. Po tym czasie krótko ugniatamy, przekładamy do foremki keksowej wyłożonej papierem do pieczenia, przykrywamy ściereczką i zostawiamy na kolejną godzinę.
Chlebek możemy posmarować mlekiem z góry lub posypać np płatkami owsianymi czy słonecznikiem, ja po prostu posypałam garścią mąki graham, pieczemy około 60 minut w temperaturze 180 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)