piątek, 8 maja 2015

Pianka cappuccino (bez pieczenia)

Obłędne ciacho, tak delikatne jak pianka na filiżance z cappuccino. Banalnie łatwe do zrobienia, polecam każdemu, nie tylko kawoszom.
Dla amatorów zdecydowanych smaków kawowych polecam ciasto "Zmierzch".







15 sztuk kakaowych herbatników typu petitki

masa straciatella I:
400 ml śmietanki kremówki 30%
50 gramów posypki cukrowej o smaku kakaowym
1 płaska i 3/4 łyżki żelatyny + 1/3 szklanki wrzącej wody
2 łyżki cukru pudru (z małymi górkami)

18 podłużnych biszkoptów typu lady fingers
3/4 szklanki mocnego cappuccino (jeśli słodzicie, dodajcie cukier wg smaku)

masa straciatella II:
400 ml śmietanki kremówki 30%
50 gramów posypki cukrowej o smaku kakaowym
1 płaska i 3/4 łyżki żelatyny + 1/3 szklanki wrzącej wody (polecam Gellwe i Dr. Oetker, Delectę odradzam, wiele razy mnie zawiodła)
2 łyżki cukru pudru (z małymi górkami)

masa cappuccino:
2 paczki bitej śmietany Śnieżki w proszku
0,4 litra zimnego mleka
5 kopiastych łyżek cappuccino o ulubionym smaku (użyłam czekoladowego)
1 płaska i 0,5 łyżki żelatyny + 1/3 szklanki wrzątku

2 kopiaste łyżki ciemnego kakao do posypania 


Blaszkę o wymiarach 25x35 cm wykładamy papierem do pieczenia, jeśli foremka ma wyjmowane dno nie trzeba tego robić, spód wykładamy ciemnymi herbatnikami.




Żelatynę dokładnie rozpuszczamy w gorącej wodzie, schładzamy do uzyskania temperatury pokojowej (ma być wciąż płynna).
Śmietankę ubijamy na średnio sztywno, dodajemy cukier puder i krótko miksujemy do jego rozpuszczenia. Do schłodzonej żelatyny dodajemy 1 łyżkę ubitej śmietanki(w ten sposób hartujemy), mieszamy, po czym od razu wlewamy ją do całości śmietany, szybko miksujemy na najszybszych obrotach.
UWAGA: Hartowanie śmietanki jest moim zdaniem konieczne, zapobiega to zrobieniu się "kluch" w śmietance, a co za tym idzie zniszczenia kremu.

Do masy śmietanowej wsypujemy posypkę, mieszamy łyżką. 





Krem rozprowadzamy na petitkach i wyrównujemy powierzchnię. Wkładamy na około godzinę do lodówki.

Cappuccino schładzamy. Każdy z biszkoptów na bardzo krótko zamaczamy w kawie i układamy je na kremie straciatella.





Teraz zabieramy się za drugą warstwę masy straciatella. Robimy ją dokładnie tak samo jak pierwszą, wykładamy na biszkoptach, wygładzamy powierzchnię i znów wkładamy do lodówki do zastygnięcia.





Pianka cappuccino.
Żelatynę rozpuszczamy we wrzątku, schładzamy do temperatury pokojowej (ma być wciąż płynna!).
Zimne mleko ubijamy ze Śnieżkami na sztywno, wsypujemy kawę (proszek, nie rozpuszczamy jej w wodzie), miksujemy na najwyższych obrotach do rozpuszczenia kawy.




Polecam tą firmę, kawa pięknie rozpuszcza.




Do schłodzonej żelatyny dodajemy 1 łyżkę kremu cappuccino, mieszamy, po czym od razu wlewamy ją do całości kremu, szybko miksujemy na najszybszych obrotach.
Piankę rozprowadzamy na zastygniętej masie straciatella, wygładzamy powierzchnię i wstawiamy do lodówki do zastygnięcia.
Możemy zrobić ozdobny wzorek przy pomocy skrobki cukierniczej.





Ciasto tuż przed podaniem posypujemy ciemnym kakao, Bon Appetit ! :)




43 komentarze:

  1. Zapragnęłam spróbować :P Wydaje się być idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne ciacho pozdrawiam majowo Doris

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda, takie lekki, piankowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudowna kostka :)na pewno się pokuszę o jej zrobienie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudnie! Przepis już zapisany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna kostka :) Super, że bez pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniale ciasto zapisuje do wykonania i fajnie wykorzystalas lopatke do tortow :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda smakowicie :) na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog! Od jakiegoś czasu korzystam tylko z Pani przepisów, zawsze jest przepysznie i wszystko się udaje. Pozdrawiam: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się NIEZMIERNIE !! to dla mnie największy komplement, dziekuję bardzo ! :)

      Usuń
  10. Genialne ! Uwielbiam ciasta bez pieczenia, takie na zimno , zapisuję do zrobienia :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. cudne ciacho pięknie się prezentuje :) co do firmy gelwe popatrz a ja parę razy się na niej przejechałam i nie używam od tego czasu Jola

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis, wydlada smakowicie i jeszcze bez pieczenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczne!! Zapisalam musze to zjeść!!

    OdpowiedzUsuń
  14. O ja Cię... jak mi ślinka aż po stopach cieknie od samego patrzenia jakie to ciasto cudne!!! :))) mogę kawałek?:)) plisssss :))) zrobię kiedyś, bo mu się po prostu nie oprę!!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że tak, zapraszam serdecznie, a ciacho polecam, bo jest bardzo delikatne i samo do buźki wpada :)

      Usuń
  15. Wygląda pięknie, tak delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe ciasto! :) Wygląda pięknie i bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie wygląda! To zdecydowanie moje smaki, więc z pewnością wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się pysznie! Przepis zapisany, na pewno wypróbuję;) Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  19. super przepis ,

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne przepisy ! Pysznie i domowo . To co się ceni :).

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam, ciasto świetnie wygląda ale jeszcze lepiej smakuje:) robiłam już je i muszę powiedzieć, że jest po prostu wyśmienite, rozpływa się w ustach, naprawdę polecam:) Pani Ewo gratuluje zdolności i pomysłów jest pani boska :) pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie, Placek jest wyśmienity robię go już 2 raz. Mam jednak pytanie gdzie mogę dostać taką skrobkę cukierniczą?Szukałam w mojej miejscowości nawet o takim czymś nie słyszeli;) a w internecie nigdzie nie widzę tak wielostronnej skrobki.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, ja kupiłam swoje w Tesco, zestaw 3 sztuk za około 5 lub 6 zł, na allegro też na pewno są

      Usuń
  23. Super obłędnie pyszne ciasto wyszło tak jak na zdjeciu🐸🐸🐸🐸😄😄😄😄

    OdpowiedzUsuń
  24. Juz próbowałam to ciasto i jest pyszne. Dzisiaj też będę je robić. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  25. Pyszne ciasto. Polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam ciasta z kawą a to jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam! Posypka cukrowa jest dosyć twarda, czy nie przeszkadza to w tym placku, nie zgrzyta w zębach? Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. częśc posypki samoistnie sie rozpuszcza, reszta nie jest już tak twarda jak prosto z pudełeczka, można ją również zastąpić startą na dużych oczkach gorzką czekoladą

      Usuń
  28. Hej, mam takie pytanko :) Mam pewną traume związaną z żelatyną, ponieważ kiedyś robiłam pewne ciastko gdzie należało jej użyć i wyszło bardzo, ale to bardzo nie smaczne, była ona tam intensywnie wyczuwalna i chciałam zapytać czy w tym ciastku nie czuć jej aż tak?

    OdpowiedzUsuń
  29. ja rozumiem ta traumę, ponieważ sama mam podobną po wuzetce kupionej w sklepie :///, tutaj żelatyny wcale nie czuć, na pierwszym i niepodważalnym miejscu jest cappuccino, a na drugim śmietanka z czekoladą, polecam, śmiało do dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  30. To ja, ta bojąca się żelatyny. ;) Wyszło WSPANIAŁE! Mogłabym jeść je codzienne :3 Bardzo dobry przepis, serdecznie polecam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. hahahaha, cieszę się bardzo, też teraz przetrąciłabym do kawusi :)), pozdrawiam słonecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam, czy zamiast żelatyny można użyć śmietanfixu?

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzięki za przepis i za podpowiedź co do marki żelatyny. Przyznam się, że nigdy nie zwracałam na to większej uwagi na firmę tylko brałam z półki co było pod ręką. Ale teraz zrobiłam z Gellwe i wyszło wspaniale!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)