wtorek, 3 września 2013

pierogi z żółtym farszem ziemniaczano - serowym

Bardzo nam smakują te pierożki, można powiedzieć, że są na drugim miejscu zaraz po ruskich, gorąco polecam ! :))



  • 400 gram ugotowanych, dobrze potłuczonych ziemniaków
  • 200 gram drobno startego sera żółtego
  • 2 średnie cebule
  • sól, pieprz
  • ciasto:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta soli
  • 0,5-0,75 szklanki mocno ciepłej wody

Ziemniaki dokładnie wymieszać z serem, przysmażoną na złoto cebulką i przyprawami.

Z mąki, wody, soli i oleju zagnieść elastyczne ciasto i owinąć w folię na 20 minut.
Następnie cienko wywałkować, podsypując lekko mąką, wykrawać kółeczka, nakładać farsz i dokładnie zalepiać.
Gotować w lekko osolonym wrzątku 5 minut od wypłynięcia.


6 komentarzy:

  1. Jaki optymistyczny farsz :D I na pewno pyszny ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Nashelly, jest dokładnie taki, jak piszesz, ja również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierogi smakowały, a na przyszłych teściach zrobiły wrażenie. Dziękuję za wspaniały przepis.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. Madziu, cieszę się bardzo, że smakowały, zazdroszczę takich miłych przyszłych teściów ;-), pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie pierogi Ewuniu robiła moja mama. I chociaż dawno już Jej nie ma z nami, ja zawsze robiąc te pierogi myślę o Niej. Są bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, takie smaki zawsze zostają wyjątkowe, ściskam mocno !

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)