piątek, 4 października 2013

kurczak curry

Typowe danie szybkościowe, całość przygotowania łącznie z ugotowaniem ryżu zajmuje 20 minut, a obiad będzie syty, aromatyczny i smaczny :)


 przepis pochodzi z tej strony

  • 1 spory podwójny filet z kurczaka
  • 1 duża lub dwie małe cebule
  • 1 puszka pomidorów w sosie własnym lub 3/4 kartonika passaty pomidorowej ) 0,5 litrowego opakowania)
  • 1 płaska łyżka curry
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 18%
  • sól, pieprz, szczypta cukru, jeśli sos jest zbyt kwaśny
  • szczypta ostrej papryki lub pieprzu cayenne


Kurczaka pokroić w kostkę, oprószyć solą i pieprzem, podsmażyć na patelni na złoto, wyjąć na talerz. Na tym samym tłuszczu podsmażamy pokrojoną w kosteczkę cebulę, posypujemy ją curry. Następnie dodajemy do niej kurczaka, całość zalewamy pomidorkami z puszki, można je wcześniej pognieść widelcem, jeśli są spore kawałki, można też użyć passaty pomidorowej w kartonie, całość dusimy na małym ogniu około 10-15 minut, doprawiamy, jeśli jest potrzeba, wyłączamy gaz i dodajemy zahartowaną śmietanę.

Danie podałam z ryżem ugotowanym z dwiema szczyptami kurkumy i szczyptą curry.




2 komentarze:

  1. Dzisiaj robiłam kurczaczka z Pani przepisu. Przepyszne :) Polecam, Żaneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo, dziękuję i pozdrawiam serdecznie ! :)

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)