sobota, 30 listopada 2013

śledzie po kaszubsku (wersja na słodko)

Ulubione śledziki mojego syna, obowiązkowe na każdej Wigilii.Aromat śliwek jest tu na pierwszym miejscu, potem dołącza się do niego smak śledzia, a później cyk! niespodzianka, trafia nam się marynowany grzybek, to wszystko skąpane w pomidorowym oleju z pieprzem i dalekim posmakiem majeranku.



około 400 gramów śledzi w oleju
3 duże cebule
1 garść śliwek suszonych
1 garść rodzynek
2 - 3 kopiaste łyżki koncentratu pomidorowego
0,5 słoiczka marynowanych grzybków (dałam podgrzybki)
3/4 szklanki oleju
sól, pieprz, majeranek do smaku


Śliwki i rodzynki przelewamy wrzątkiem, a następnie dokładnie odsączamy. Śliwki kroimy na mniejsze kawałki.
Cebule obieramy, kroimy w plasterki, podsmażamy na oleju do zeszklenia, do cebuli dodajemy rodzynki i posiekane śliwki, podsmażamy wszystko razem około 1 minutki, dodajemy koncentrat, mieszamy, zagotowujemy, dosypujemy przyprawy, dolewamy resztę oleju, sos studzimy do temperatury pokojowej. Potem dodajemy posiekane grzybki i śledzie pokrojone w dzwonka, mieszamy wszystko razem, przekładamy do słoików lub innych szczelnie zamykanych naczyń, wkładamy do lodówki. Najlepsze są na 3, 4 dzień. Z tej porcji robię 2 półlitrowe.




8 komentarzy:

  1. Ciekawe połączenie smaków, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie robię takich u siebie, ale jadłam u znajomych. są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle potraktowałem czyjś, tym razem Twój przepis, jako inspirację. Dwa słoiki stoją już w lodówce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaziku, bardzo się cieszę, że pomogłam stworzyć coś pysznego, serdecznie pozdrawiam :)
      u mnie też stoją i czekają :))

      Usuń
  4. Wyglądają smakowicie, ciekawe połączenie, też wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, jak na słodko, to chyba nie dla mnie ;) Ja lubię klasykę - śledzik, cebulka i olej rzepakowy - pysznie i zdrowo! (taka dawka omega-3 szczególnie teraz w tę pogodę się przydaje)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam zszokowana, gdy stwierdziłam, że wycofałaś swoje przepisy ze Smakera, nie było ich także w moich
    książkach kucharskich. Gdzie szukać wspaniałych śledzi, które robiłam na ubiegłą Wigilię, a sernik puszysty,
    czy inne świetne przepisy? Ale trafiłam na Twój blog i odetchnęłam głęboko. Pozdrawiam serdecznie
    babciaaneczka ze Smakera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam Pani Aniu :)
      Usunęłam stamtąd przepisy, gdyż nagminnie mi stamtąd kradli, teraz czasem wstawiam, ale już zabezpieczone, wszystkie co do jednego są właśnie tutaj, gdyby Pani nie mogła czegoś odszukać, zawsze pomogę, pozdrawiam gorąco :)

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)