wtorek, 21 stycznia 2014

rosolnik

Tradycyjna rosyjska zupa bazująca na mięsnym wywarze, kiszonych ogórkach i kaszy. Zupa stanowi jakby połączenie naszego rosołu, ogórkowej i krupniku, bardzo syta i pełna aromatów.



  • około 2 litrów wywaru mięsnego (miałam wołowo - drobiowy)
  • 5 średnich ogórków kiszonych
  • 1,5 szklanki kwasu z ogórków kiszonych
  • 3 garście mrożonej włoszczyzny krojonej w paski
  • 400 gramów ziemniaków
  • 1 średnia cebula
  • 3 łyżki kaszy jęczmiennej
  • 3 łyżki śmietany kwaśnej 18%
  • liść laurowy
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • maggi do smaku
  • sól, pieprz
  • siekana zielenina


Do wrzącego wywaru wsypać przepłukaną kaszę, dodać liść laurowy, ziele angielskie, gotować około 10 minut.
Ziemniaki pokroić w kostkę, wrzucić do zupy.
Włoszczyznę wraz z posiekaną cebulą krótko przesmażyć na maśle, wrzucić do zupy, gotować do miękkości.
Kiedy warzywa będą miękkie, wsypać drobno pokrojone ogórki, wlać kwas z ogórków, doprawić maggi, solą i pieprzem, zagotować, wyłączyć gaz i po chwili dodać śmietanę, wymieszać.
Na talerzach posypać siekaną zieleniną.


1 komentarz:

  1. Zupa wygląda niesamowicie! Nigdy takiej nie robiłam. Dzięki za inspirację :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)