czwartek, 10 lipca 2014

bananowiec - doskonały (bez pieczenia)

Ciasto robiłam 3 razy z rzędu, jest dla nas przepyszne ! Delikatne, mocno bananowe, rozpływające się w ustach, przepis znaleziony u Marzenki, rewelacja !
Można go zrobić na herbatnikach z masełkiem lub na przykład na biszkoptach.



  • spód:
  • herbatniki 200 gramów
  • masło stopione 100 gramów
  • lub okrągłe biszkopty (około 130 gramów)
  • likier bananowy (opcjonalnie) 2 łyżki
  • masa bananowa:
  • miękkie masło 250 gramów
  • banany 6 średnich
  • cukier puder 1/2 szklanki
  • sok z cytryny 2 łyżeczki
  • galaretka cytrynowa 2 paczuszki
  • dodatkowo:
  • galaretka cytrynowa 1 paczuszka
  • 2 średnie banany

 Herbatniki utrzeć malakserem lub rozkruszyć wałkiem na drobny "piasek", wymieszać ze stopionym masłem do połaczenia składników. Dno tortownicy (24cm) wyłożyć mokrym piaskiem ciasteczkowym, wygładzić i przycisnąć. Wstawić do lodówki.
W tym czasie 2 galaretki rozpuścić w 200ml wrzatku,  przestudzić do uzyskania temperatury pokojowej.
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem. Banany zmiksować blenderem na gładką masę i dodać do masła. Utrzeć do połączenia się składników.

Do masy bananowej wlać galaretkę, dokładnie wymieszać. Masę wylać na spód ciasteczkowy, wstawić do lodówki. Gdy masa stężeje na wierzch pokroić banany i zalać całość galaretką rozpuszczoną w 500ml wrzątku i lekko tężejącą. 




12 komentarzy:

  1. Wygląda genialnie, no i nie trzeba piec a to dla mnie duży + ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A napisz jak go robisz że masa bananowa nie jest ''siarowata''. Ja raz robiłem podobny przepis ale nie chciały mi się połączyć dokładnie wszystkie składniki. :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysiu, miksuję blenderem na papkę, no i przede wszystkim masło, żadnej margaryny, musi być mięciuchne, wszystko się super połączy, pozdrówcia :)

      Usuń
  3. Robiłam to ciasto ostatnio - jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam! Wyszedł pyszny. Zmniejszyłam trochę składniki ponieważ nie miałam w domu tyle bananów. Ale smakuje super! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, cieszę się bardzo, że smakował, dziękuję ! :)

      Usuń
  5. Banany to cos dla mezusia mojego...jak zobaczy to napewno zagoni mnie do kuchni :-))).... i sie nie zdziwie, bo wyglada wysmienicie :-))) pozdrawiam Ewuniu....Irena...

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię takie ciasta latem:) świetny bananowiec:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje za przepis :) jest naprawdę pyszny nawet mojemu mężowi smakuje mimo ze nie przepada za ciastami :) jeszcze raz dziękuje :) Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to wspaniale, bardzo dziękuję Dorotko za komentarz, pozdrowienia dla Was :)

      Usuń
  8. Dziękuję za przypomnienie ciasta mojego dzieciństwa które moja mama robiła. Pamiętam ten smak i sama go teraz swojej rodzinie zrobię .20 lat tego nie jadłam bo nikt nie pamiętał co z czym było łączone. Dzięki za ten przepis

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)