piątek, 3 lipca 2015

placki ziemniaczane z kiszoną kapustą

Świetna odmiana placków...orzeźwiająco - kapustna :), bardzo nam smakowała. Podać możemy je na przykład z sosem pieczarkowym i jakąś surówką, zapraszam do DZIAŁU
P.S. Ja zjadłam je ze śmietaną, było super smacznie, ale odradzam to połączenie dla osób o wrażliwych żołądkach, bo może być gonitwa ;-).









1 kg ziemniaków
400 gramów kiszonej kapusty (może być z marchewką)
2 średnie lub 1 duża cebula
2 jaja
2 kopiaste łyżki mąki pszennej
1/3 - 0,5 płaskiej łyżeczki pieprzu
3 - 4 szczypty soli
2 szczypty kminku (jeśli ktoś lubi)
liść laurowy

Kapustę bez płukania odciskamy z soku, siekamy, gotujemy do miękkości w wodzie z dodatkiem liścia laurowego i kminku. Następnie studzimy, odciskamy ponownie i znów siekamy, odstawiamy do miseczki.





Ziemniaki obieramy, ścieramy na pure, jeśli uzbierało nam się sporo soku, delikatnie go odlewamy.

Do ziemniaków wbijamy dwa jaja, dodajemy posiekaną cebulę, sól, pieprz, mieszamy energicznie, potem mąkę i znów mieszamy.





Na końcu wrzucamy przestudzoną(!), ugotowaną i posiekaną kapustę, mieszamy dokładnie łyżką.




Na rozgrzany olej nakładamy porcje masy smażąc niewielkie placuszki.




Podpiekamy je na złoto z obu stron na średnim ogniu jak przy tradycyjnych plackach. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręcznikach papierowych, podajemy z ulubionymi dodatkami.


8 komentarzy:

  1. Wow, ale pomysł! Muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuniu a robiłaś z młodych ziemniaków czy jeszcze starych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudynko z młodych robiłam, sporo soku odlałam

      Usuń
  3. Ale pyszności :) ! Najwyższa pora na placki z młodych ziamniaków Ewuniu :).

    OdpowiedzUsuń
  4. czasami robię podobnie i faktycznie sa pyszne!! super danie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)