Print Friendly and PDF z cukrem pudrem: placuszki bananowe (puszyste)

czwartek, 31 października 2013

placuszki bananowe (puszyste)

Na parapecie w kuchni smętnie leżały mocno dojrzałe banany, na które nikt już nie miał ochoty. Nienawidzę marnować jedzenia, więc powstały te sympatyczne i bardzo puszyste placuszki. Są mocno bananowe, delikatne i przede wszystkim błyskawiczne :) 





  • 2 średnie mocno dojrzałe banany
  • 1 średnie jajo
  • 1 kopiasta łyżka mąki ziemniaczanej
  • 5 łyżek (z górką) mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 łyżka mleka
  • dowolne dodatki


Banany dokładnie rozgniatamy (robiłam to blenderem), dodajemy jajo, mąki, cukier, mleko, proszek, sok z cytryny i miksujemy wszystko na gładką masę. Odstawiamy na 10 minut.
Smażymy na niewielkiej ilości oleju lub bez, na złoto. Podajemy z dowolnymi dodatkami.





9 komentarzy:

  1. Uwielbiam placki, naleśniki, racuchy i wszystko do tego podobne:) na pewno spróbuje twoich propozycji i zapraszam do mnie:) http://kokieteriasmaku.blogspot.com/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, moja córka je po prostu uwielbia.

    OdpowiedzUsuń
  3. mąka ziemniaczana jest konieczna? Można ją czymś zastąpić? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można zastąpić ją łyżką budyniu waniliowego lub śmietankowego lub bananowego, ona ma wchłaniać sok i dawać spoistość, nie wiem jeszcze jak smakowo, ale taką funkcję mogłaby spełniać kaszka kukurydziana, mam na myśli grys kukurydziany

      Usuń
  4. Placuszki bardzo smaczne, choć zmniejszyła ilość cukru, a zwiększyłam ilość mąki i mleka :) na pewno do powtórzenia :) pozdrawiam, super blog :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Ewo,dzisiaj w nocy odkrylam Pani blog.Fantastyczny. Rano usmażyłam mojemu 2,5 letniemu wnusiowi placuszki z bananów.Wyszły rewelacyjne w smaku,dodalam na wierz ulubione malinki. Moj wnusio dawno nie jadł z takim apetytem śniadanka. Od dzisiaj to Jest moja ulubiona stronka. Serdecznie Panią pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo, bardzo się cieszę, pozdrawiam gorąco i zapraszam zawsze :)

      Usuń
  6. Pani Ewo,dzisiaj w nocy odkrylam Pani blog.Fantastyczny. Rano usmażyłam mojemu 2,5 letniemu wnusiowi placuszki z bananów.Wyszły rewelacyjne w smaku,dodalam na wierz ulubione malinki. Moj wnusio dawno nie jadł z takim apetytem śniadanka. Od dzisiaj to Jest moja ulubiona stronka. Serdecznie Panią pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)