piątek, 13 grudnia 2013

zupa ziemniaczana wyborna

Wyborna, bo z dużą ilością wędzonki i kiełbaski, niezwykle sycąca i rozgrzewająca :)




  • 8 średnich ziemniaków
  • 2 garście mrożonki włoszczyzny krojonej w paski
  • około 1,2 litra bulionu drobiowego (może być z kostki)
  • 150 gramów boczku wędzonego
  • 200 gramów kiełbasy (dałam wiejską)
  • sól (oszczędnie)
  • pieprz
  • majeranek (dałam 1 płaską łyżeczkę)
  • szczypta gałki muszkatałowej
  • siekana zielona pietruszka

Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę.
Boczek kroimy na paseczki, podsmażamy z dodatkiem niewielkiej ilości oleju (jeśli jest chudy) w rondlu, następnie sam boczek bez tłuszczu wykładamy na talerzyk.
Do tego samego rondla wsypujemy pokrojone w kostkę ziemniaki i włoszczyznę (może być zamrożona), podsmażamy wszystko mieszając około 8 - 10 minut. Warzywa zalewamy wrzącym bulionem, dodajemy boczek, gałkę, trochę soli (ze względu na wędzonkę) i pieprz, gotujemy wszystko do miękkości warzyw.
Kiełbasę kroimy, podsmażamy na patelni, przekładamy do garnka z zupą, dodajemy majeranek, zagotowujemy, ewentualnie doprawiamy i gotowe.
Na talerzach posypujemy siekaną zieloną pietruszką.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)