piątek, 3 stycznia 2014

batoniki śniadaniowe

Pyszne pełnowartościowe domowe batoniki :)




  • 200 gramów płatków owsianych górskich
  • 40 gramów otrębów (dałam pszenne)
  • 90 gramów migdałów
  • 100 gramów słonecznika
  • 130 gramów suszonej żurawiny (dałam 90 g żurawiny i 40 g suszonych moreli)
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 60 gramów masła
  • 150 gramów miodu
  • 100 gramów brązowego cukru
  • 2 szczypty soli


Blachę z wyposażenia piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia, wysypać na nią otręby i płatki owsiane, podsuszyć je przez 10 minut w temperaturze 160 stopni, często mieszając, żeby się nie przypaliły.
Słonecznik podprażyć na suchej patelni, migdały pokroić na plasterki i również podprażyć w ten sam sposób.

Morele pokroić na mniejsze kawałki.

Morele, żurawinę, płatki, wiórki, migdały, słonecznik wsypać do jednej miski i wymieszać.

Masło roztopić w dużym rondlu, dolać miód i wsypać cukier, sól, smażyć wszystko przez minutkę do rozpuszczenia cukru. Do rondla wsypać bakalie i dokładnie wszystko wymieszać, by syrop pokrył wszystkie bakalie.

Blachę o wymiarach 24x28 cm lub blachę kwadratową o boku 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na papier wyłożyć gorąca masę, rozprowadzić łyżką, poczekać parę minut by masa nie była wrząca i ugnieść ręką (uważajcie, by się nie poparzyć !)



Blachę włożyć do piekarnika nagrzanego do 160 stopni i przypiekać dopóki masa się nie zezłoci ( u mnie około 22 minuty).

Kroić po ostudzeniu.


4 komentarze:

  1. bardzo lubię takie zdrowsze batoniki :]

    OdpowiedzUsuń
  2. o, uwielbiam takie śniadaniowe wariacje. takie domowe, zbożowe batoniki są o niebo lepsze i zdrowsze od kupnych :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)