niedziela, 16 lutego 2014

bitki z indyka w sosie paprykowym

Delikatne mięsko w aromatycznym sosie. Podałam je z ryżem i surówką z kapusty pekińskiej.


przepis stąd



  • około 600 gramów fileta z indyka
  • 2 strąki papryki
  • 2 średnie cebule
  • 3 szklanki bulionu drobiowego
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • 1/3 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 1 kopiasta łyżka mąki pszennej + 1/3 szklanki zimnej wody
  • sól, pieprz, słodka papryka
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany 12 lub 18%
  • 1/5 łyżeczki curry


Mięso umyć, osuszyć, pokroić na plastry. Każdy z nich lekko rozbić, oprószyć przyprawami, obsmażyć na oleju.
Papryki pokroić w paseczki.
Bulion zagotować, włożyć do niego obsmażone kotlety.
Na tym samym oleju, co przedtem mięso, zeszklić posiekaną cebulę i zmiażdżony czosnek, dodać do wywaru z mięsem, przyprawić, gotować do miękkości.
Na 15 minut przed końcem gotowania mięsa wrzucić pokrojoną paprykę, dusić dalej pod przykryciem na małym ogniu. Mąkę wymieszać z wodą, dodać do sosu, zagotować, doprawić, wyłączyć gaz i po chwili dodać śmietanę i wymieszać.




5 komentarzy:

  1. Lubię takie obiadki :) Przepis bardzo pasuje do mojego stylu gotowania :D Łatwy, szybki i na pewno pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zjadłabym z przyjemnością taki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pyszne danie... Polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)