środa, 19 lutego 2014

kurczak w sosie słodko - kwaśnym

Delikatne mięsko w przepysznym i dość pikantnym sosie.
Podałam je z ryżem na sypko i ogórkami kiszonymi z chili.




  • 2 duże filety z kurczaka ( około 600 gramów)
  • 2 małe lub 1 duża cebula
  • sos:
  • 2 szklanki wody
  • 4 łyżki pikantnego ketchupu
  • 2 łyżki miodu
  • 0,5 łyżki soku z cytryny
  • 1/3 - 1/2 łyżeczki ostrej papryki lub pieprzu cayenne
  • 2 łyżki sosu sojowego ciemnego
  • dodatkowo:
  • 1 strąk czerwonej papryki
  • 5 - 6 krążków ananasa z puszki
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej + 1/3 szklanki zimnej wody



Mięsko pokroić w kostkę, cebule w piórka.
W rondlu na oleju podsmażyć wstępnie mięsko, dodać pokrojoną w paseczki paprykę, pokrojonego na kawałki ananasa, cebulę, smażyć do zeszklenia tej ostatniej.
W kubeczku wymieszać wodę z ketchupem, sosem sojowym, miodem, sokiem z cytryny, papryką ostrą, wlać do mięsa, dusić na małym ogniu około 10 minut.
Mąkę wymieszać z wodą, wlać do sosu, zagotować mieszając, na koniec ewentualnie doprawić.



11 komentarzy:

  1. Mmmm, wygląda bardzo apetycznie. Uwielbiam mięso w takim sosie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też, kiedyś kupowałam w słoiczku z popularnej firmy, ale ostatnio przeczytałam skład i nie bardzo mi się spodobał ;-)

      Usuń
    2. Ja właśnie wczoraj takie danie zrobiłam na obiad używając gotowego sosu....
      Następnym razem zrobię z Twojego przepisu :)

      Usuń
  2. Uwielbiam w takiej formie kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, my też ! żadnych słoiczków gotowych ! :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię kurczaka w takim zestawieniu. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Ewo - widzę że mamy dużo wspólnego ze sobą pyszne dania serwujesz i mimo że nas dzieli inność prowadzenia blogów zapraszam cię do wspólnego odwiedzania zawsze będzie raźniej a i kucharze u mnie goszczą również buziaki ślę Marii
    dodaję link twego bloga na mój pasek boczny to cie nie zgubię - pappapap

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest mi ogromnie miło, będę zaglądać do Ciebie, jasna sprawa :), pozdrawiam i bardzo dziękuję ! :)

      Usuń
  5. UWIELBIAM sos słodko kwaśny, ale mi smaku narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka!!! zrobiłam dzisiaj na obiad i nie mogę sie nadziwić jakie to pyszne :D :) dzięki za przepis :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)