środa, 25 czerwca 2014

sałatka ziemniaczana z boczkiem

Aromatyczna, pachnąca wędzonką, syta sałatka :)


  • 5 średnich ziemniaków ugotowanych w łupinkach
  • 6 średnie kiszone ogórki
  • 2 jaja ugotowane na twardo
  • 1 duży pomidor
  • 250 gramów wędzonego boczku
  • pęczek szczypiorku lub 3 dymki
  • pęczek koperku
  • sól, świeżo zmielony czarny pieprz
  • 1 kopiasta łyżka musztardy (optymalnie ostrej)
  • 3 łyżki majonezu

Ziemniaki obrać z łupinek, pokroić w kosteczkę.
Boczek pokroić na cienkie plasterki (można użyć już gotowego w plastrach), podsmażyć na chrupko na patelni, przełożyć do miseczki, schłodzić.
Jaja, szczypiorek, koperek posiekać.
Pomidora pokroić na mniejsze kawałki (można wcześniej sparzyć i obrać ze skórki).
Ogórki kiszone pokroić drobno.
Składniki sosu wymieszać ze sobą.
Warzywa dodać do miski z boczkiem, połączyć wszystko razem, przyprawić, dodać sos i dokładnie wymieszać.




3 komentarze:

  1. Lubię wszystkie składniki, więc myślę, że połączone ze sobą w taką pyszną sałatkę z chęcią zjadłabym na śniadanie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta sałatka na pewno mi zasmakuje, smaczna, zdrowa, kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. boczek wprost uwielbiam, nadaje niesamowity smak chyba wszystkim potrawom...ale mnie od samego patrzenia na niego tyłek rośnie, więc go muszę unikać:P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)