wtorek, 8 lipca 2014

wątróbka drobiowa w potrawce

Szybki, tani i smaczny obiad :)


  • 0,5 kg wątróbki drobiowej
  • 2 średnie cebule
  • 2 średnie marchewki
  • 1 mała pietruszka
  • 1 duży por
  • 3/4 szklanki bulionu drobiowego
  • 2 łyżki śmietany 18% (opcjonalnie)
  • sól, pieprz
  • dodatkowo:
  • około 0,5 szklanki mąki pszennej do obtaczania
  • pęczek zielonej pietruszki

Wątróbkę myjemy, następnie delikatnie osuszamy, obtaczamy w mące i kładziemy na rozgrzany olej. W czasie kiedy wątróbka się smaży ,obie cebule kroimy w talarki, dodajemy do wątróbki, smażymy około 5 minut.

Marchewkę, pietruszkę ścieramy na tace na dużych oczkach, pora kroimy w talarki, warzywa wrzucamy na patelnię z wątróbką, smażymy około 3 - 4 minut na większym ogniu, potem zalewamy całość gorącym bulionem, zmniejszamy gaz i dusimy pod przykryciem około 5 minut, całość przyprawiamy solą i pieprzem. Parę minut po wyłączeniu dodajemy zahartowaną śmietanę (opcjonalnie).
Podajemy z ziemniakami, pieczywem lub makaronem, posypaną siekaną zieloną pietruszką.



4 komentarze:

  1. Niestety nie przepadam za wątróbką :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny sposób na wątróbkę. U mnie na blogu możesz znaleźć wątróbkę z pieczarkami i papryką - jest naprawdę pyszna. Polecam!
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię wątróbkę. Zrobiłaś z niej mega kolorowe danie, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)