sobota, 26 października 2013

gulasz po meksykańsku wg Ewy :)

Urozmaicony gulasz, zawsze dobry i każdemu posmakuje, możemy go przyrządzić, wg upodobań na bardziej lub mniej ostro :)




  • 600 gram wieprzowiny ( u mnie szynka)
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 0,5 słoiczka mieszanki meksykańskiej
  • 1/3 szklanki zimnej wody + 1 łyżka mąki pszennej
  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
  • szczypta pieprzu kajeńskiego
  • sól

Mięso myjemy, osuszamy, kroimy w średnią kostkę, podsmażamy z cebulką, zalewamy wodą tak, by przykryła mięsko, dodajemy przyprawy, gotujemy na średnim ogniu pod przykryciem do miękkości, u mnie około 40 minut (w czasie gotowania uzupełniamy wodę), następnie dodajemy koncentrat, zagotowujemy. Mąkę dokładnie mieszamy z wodą, dodajemy do gulaszu, następnie wsypujemy odcedzone z zalewy warzywa, mieszamy i zagotowujemy, ewentualnie doprawiamy.

Danie podałam z ryżem i ogórkiem konserwowym.





1 komentarz:

  1. wygląda pysznie;)na pewno skorzystam z tego przepisu;)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)