sobota, 26 października 2013

miodownik wg Ewy Wachowicz

Aromatyczne, korzenne ciasto, wg mnie to połączenie murzynka z piernikiem :), bardzo szybkie i banalnie łatwe :)
Po namyśle przełożyłam go powidłami i to był dobry pomysł :) Ciasto dośc szybko obsycha.





  • 2 jaja
  • 70 gram cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 70 gram stopionego, schłodzonego masła
  • 30 gram miodu (2 łyżeczki)
  • 100 gram mąki pszennej (dałam tortową)
  • 10 gram kakao
  • 150 gram bakalii (dałam tylko garść rodzynek)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (jeśli dajecie jeszcze orzechy, proponuję dać 1 i 1/3 łyżeczki)
  • 1 kopiasta łyżeczka przyprawy do piernika
  • polewa czekoladowa + wiórki kokosowe


Miód wymieszać ze schłodzonym ale wciąż płynnym masłem.

Rodzynki wcześniej zamoczyć 20 minut we wrzątku, następnie dokładnie odcedzić.

Jaja (całe) z cukrami ubić na parze (na garnku z wrzącą wodą, ale nie gotującą się) na sztywny krem. Dodać przesianą mąkę wymieszaną z kakao, proszkiem do pieczenia i przyprawą do piernika. Miksować aż powstanie gładka masa, następnie dodać wymieszane masło z miodem, zmiksować i dodać bakalie, wymieszać delikatnie łyżką.

Ciasto przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej mąką (dałam krupczatkę) formy keksowej, piec około 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Schłodzone ciasto polać polewą (użyłam lukrowej z Dr. Oetkera) i posypać wiórkami (opcjonalnie).





5 komentarzy:

  1. Ładnie wygląda, pewnie też dobrze smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. smakuje bardzo dobrze, ale dla mnie był ciut za suchy i przełożyłam go powidłem i był idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ ma zachęcający kolor... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mały porcja na jedna osobe przepraszam nie polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)