sobota, 14 grudnia 2013

muffinki pomarańczowo - piernikowe

Muffinki, które od początku do końca robił mój syn :) 
Delikatne, korzenne, błyskawiczne :)


 przepis z tej strony



220 g mąki pszennej
1 łyżka kakao
1 łyżeczka sody
½ łyżeczki proszku do pieczenia
1 i ½ łyżki przyprawy do piernika
170 g brązowego cukru
125 ml oleju 
250 ml jogurtu naturalnego
1 duże jajko
starta skórka z 1 pomarańczy
3 łyżki soku z pomarańczy

Mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao i przyprawę do piernika wsypać do jednej miseczki. W drugiej roztrzepać widelcem jajko, dodać olej, jogurt, sok i skórkę z pomarańczy oraz cukier i wszystko wymieszać. Połączyć zawartości obu miseczek i całość niedbale wymieszać widelcem, tylko tak by się połączyły.

Foremkę do pieczenia muffinek wyłożyć papierowymi papilotkami, wypełnić je w 3/4 objętości przygotowanym ciastem. Piec w temperaturze 175 °C przez ok. 20 min. 

Po wystygnięciu polać polewą czekoladową, ozdobić dowolnie.



4 komentarze:

  1. Piernik z pomarańczą to duet wprost idealny! Świetny pomysł na muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muffinki, jak się patrzy :) Twój syn już zyskał we mnie amatorkę na Jego fantastyczny wypiek :)) Pozdrawiam i gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)