poniedziałek, 10 marca 2014

sałatka "Wypasiony Por"

Pyszna i sycąca sałatka. W wersji bardziej ekonomicznej możemy dodać do niej ryż lub makaron.


  • 1 duży por
  • 150 gramów szynki
  • 100 gramów sera żółtego
  • 3 jaja na twardo
  • 0,5 puszki kukurydzy (dałam kukurydzę z groszkiem)
  • 2 - 3 małe ogórki konserwowe lub 3 płaty papryki konserwowej
  • 1 strąk czerwonej papryki
  • 3 - 4 łyżki majonezu
  • sól, pieprz
  • ewentualnie siekany szczypiorek

Pora pokroić na cienkie plasterki, przelać wrzątkiem, odsączyć, schłodzić.
Jaja posiekać.
Ogórki, paprykę, wędlinę, ser żółty pokroić w drobną kostkę.
Kukurydzę odsączyć z zalewy.
Wszystko wymieszać w dużej misce, przyprawić, wymieszać z majonezem, wstawić na parę godzin do lodówki.




13 komentarzy:

  1. Piękna i kolorowa...taka wiosenna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiosenna i smakowita sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. smakowicie sie prezentuje:)))...musze zrobic, bo juz nie wiem co mam kupowac w tych sklepach...pozdrawiam Ewuniu:)))...Irena...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko, ja też kombinuję jak mogę, bo nowalijek jeszcze nie ma, a sery, szynki itd już dawno nam się przejadły

      Usuń
  4. Uwielbiam sałatki takie właśnie na wiosnę, bo są i kolorowe i smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjna taka kolorowa, aż wiosną zapachniało.

    OdpowiedzUsuń
  6. smacznie ,zdrowo i kolorowo na talerzu dokładnie tak jak lubię,dziękuję za przepis pozdrawiam.ELA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, cieszę się bardzo, że sałatka Ci pasuje :), pozdrawiam cieplutko i smacznego, Ewa

      Usuń
  7. Świetna sałatka, właśnie takie lubię

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam sceptyczna, bo nie przepadam za porem, ale zupełnie niepotrzebnie, bo w tej sałatce jest on bardzo łagodny. Zrezygnowałam z surowej papryki na rzecz konserwowej (prócz ogórka konserwowego), szynkę dałam także konserwową, a do majonezu trochę musztardy. Goście się zajadali.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)