piątek, 26 czerwca 2015

sernik na zimno z owocami (przepis bazowy)

Chyba nie ma bardziej uniwersalnego przepisu na sernik na zimno niż ten...intensywnie serowo - śmietankowy, mój ulubiony i niezmienny od lat, najlepszy. Pasują do niego absolutnie każde owoce jakie nam się tylko nadarzą. PYCHA !








600 gramów sera porządnie zmielonego lub dobrego "wiaderkowca" (używam "Mój Ulubiony" z Wielunia i gorąco go polecam)
400 ml śmietany kremówki 30%
6 kopiastych łyżek cukru pudru
2 łyżki cukru z wanilią lub wanilinowego
1 łyżeczka soku z cytryny
2 kopiaste łyżki żelatyny + 1/3 szklanki gorącej wody

dodatkowo:
około 100 gramów okrągłych biszkoptów
700 gramów owoców
2 paczuszki galaretki


Serek wyjąć z lodówki na około godzinę przed przystąpieniem do pracy aby uzyskał temperaturę pokojową.

Żelatynę dobrze rozpuścić w wodzie, schłodzić do temperatury pokojowej (ma być wciąż płynna).

Do dużej miski wlać śmietankę, dodać twaróg, zmiksować na jednolitą masę (nie za długo, tylko do połączenia składników).
Potem wsypać oba cukru, wlać sok z cytryny, krótko utrzeć (najlepiej łyżką).





Tortownicę o średnicy 24 cm wyłożyć herbatnikami, jeśli chcecie mieć owoce po bokach teraz jest najlepszy moment by je poukładać jak na zdjęciu.




Do schłodzonej żelatyny dodać 1 łyżeczkę masy serowej, wymieszać, a następnie wlać jednym ruchem do całości miksując jednocześnie na najwyższych obrotach.

Masę rozprowadzić delikatnie na biszkoptach i wyrównać powierzchnię, schłodzić w lodówce.




Obie galaretki rozpuścić w około 800 ml gorącej wody, schłodzić.
Na stężałej masie twarogowej poukładać owoce, a potem zalać je tężejącymi galaretkami, schłodzić porządnie w lodówce.




Smacznego !





24 komentarze:

  1. Świetny sernik, mój tata bardzo lubi na zimno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. REWELACJA!!! Tak ekspresowego sernika na zimno jeszcze nie robiłam.W innych przepisach ucierałam masło z żółtkami,cukier i trwaaaaaało to i trwało.Albo śmietanę ubijałam osobno,łączyłam z serem-tysiąc misek do mycia.A tu szast-prast w jednej misce,bez zbędnego ,długiego ucierania.I wszystko!!! Jak ja Cię KOCHAM Ewuniu za te nieskomplikowane i szybkie dania.Jestem Twoją ogromną dłużniczką-nie wiem jak się odwdzięczę.....P.S.Serek z Wielunia u mnie jest non stop.Moi chłopcy go uwielbiają -i do deserów i do dań obiadowych.Mnie on też nigdy nie zawiódł.Rzeczywiście jest świetny.ŚŚŚŚŚŚŚŚCISKAM MOCNO!!!! Marzena Bula.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ten sernik uwielbiam za śmietankowość i ekspresowość właśnie, Marzenko, po prostu bądź gdzieś w pobliżu i zarażaj otoczenie swoim optymizmem i ciepłem, na mnie on działa jak balsam, buziaki siarczyste dla Was kochani, smacznego ! <3

      Usuń
  3. Taki cudny, aż oczy się śmieją.

    OdpowiedzUsuń
  4. takie serniczki Ewuniu to ja moge palaszowac bez opamietania hihi..wiec pozwolisz, ze sie poczestuje, bo nie moge sie oprzec...buziole posylam...Irena...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko, ja też, sama pożarłam pół blaszki i wcale nie żałuję, nawet kolejny mi się chłodzi, ściskam mocno i częstuj się ile tylko masz ochotę :-***

      Usuń
  5. Czy taki wiaderkowiec z Biedronki się nadaje, bo akurat taki siedzi mi w lodówce, a mam ochotę na taki serniczek. Pozdr. Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie.Czy taki ser w wiaderku też się nadaje.Mam taki 1kg.czy trzeba zmienić jakieś proporcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że może być, po pierwsze trzeba zwiększyć tortownicę na co najmniej 26 cm, ilość śmietanki taka sama, a żelatyna 3 łyżki i też 1/3 szklanki gorącej wody, cukru też trzeba dodać, ale to już można próbować podczas robienia i dodawać na bierząco

      Usuń
    2. najlepsza tortownica będzie około 28 cm, jeśli policzyć jeszcze dodane na wierzch owoce i galaretkę

      Usuń
  7. Dziękuję ślicznie za podpowiedź:-)Korzystam z pani przepisów i zawsze wszystko wychodzi super. :-)Pozdrawiam Justyna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Prosty, szybki a zarazem znakomity! Czasem piekę do niego ciemny biszkopt a gdy mam leniuszka daje ciastkin a kruche, na prawdę polecam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Po raz pierwszy robiłam sernik na zimno i wyszedł rewelacyjny :) W mojej wersji był z jagodami, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja wersja była z borówkami.Wyszedł super.Polecam wypróbować przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. pycha, ja robię nie z twarogu a z serków naturalnych Bielucha - bo to ulubione serki mojego dziecka, na wierzchu najbardziej lubimy maliny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sernik w smaku dobry, ale nie stężał mi...:(

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy ta ilość żelatyny w przepisie to całe opakowanie które ma 20 gr?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje z Gellwe ma 50 gramów, lepiej trzymać się porcji "łyżkowej" jak w przepisie

      Usuń
  14. Bardzo łatwy przepis, myślę że sobie poradzę. Ciasto wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepyszny! Dziękuję za przepis.Jak z cukierni...

    OdpowiedzUsuń
  16. Najlepszy sernik jaki jadłam, robiłam kilka serników z innych blogów, ale ten jest super. Mój syn orzekł jest The best !!!! Bardzo szybko się go przygotuje, fajny w smaku, żeby tylko już nasze truskawki były to będzie niebo w gębie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam z truskawkami, pychota:)bardzo dziękuję, myślę że jeszcze nie raz go zrobię.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)