sobota, 19 marca 2016

wspaniała babka majonezowa

Do tej babki zabierałam się od paru lat, błąd ! Straciłam masę czasu, a boski smak był przeze mnie nie odkryty. Jest przepyszna ! Delikatna, puszysta jak obłoczek, uda się każdemu, absolutnie, nawet jeśli praworęczny będzie ją robił lewą ręką :). Przepis zobaczyłam na blogu Kaśki "Kuchnia w opałach", której serdecznie dziękuję za tą rewelację :)










4 jaja
3/4 szklanki cukru
1 łyżka cukru z wanilią lub waniliowego
0,5 szklanki mąki pszennej tortowej
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżki soku z cytryny (jeśli nie macie, możecie ewentualnie pominąć)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki majonezu
szczypta soli do białek
kilka kropel aromatu cytrynowego lub waniliowego lub śmietankowego

polewa czekoladowa do dekoracji, lukier lub po prostu cukier puder




 Białka ubić z solą na sztywną pianę, wsypać oba cukry, miksować na najwyższych obrotach do uzyskania gładkiej bezy, potem wrzucić żółtka, wlać sok z cytryny(opcjonalnie), krótko zmiksować na wolnych obrotach.
Następnie dodać obie mąki przesiane z proszkiem do pieczenia, wymieszać energicznie łyżką lub krótko na wolnych obrotach miksera, do połączenia składników.
Potem dodajemy majonez, delikatnie, ale dokładnie mieszamy łyżką.






Średnią foremkę babkową  z kominem (średnica foremki na górze to 25 cm) smarujemy tłuszczem, posypujemy kaszą manną lub bułką tartą, wlewamy ciasto i wyrównujemy powierzchnię.




Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni, wkładamy ciasto i pieczemy około 45 - 50 minut, do suchego patyczka (funkcja grzania góra - dół, bez termoobiegu, na środkowym poziomie).
Studzimy w foremce, następnie delikatnie wyjmujemy na kratkę.
Po całkowitym ostudzeniu dekorujemy wg gustu i smaku :)
Smacznego !


28 komentarzy:

  1. Wygląda cudnie,będę piekła na święta,super że już do nas powróciłaś,pozdrawiam Doris.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest cudowna,piekę ją już od paru lat 😄. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja właśnie siedzi w piecu...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewuniu,a jaka rola majonezu ?Konieczna ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się nad tym zastanawiałam, sądząc po składzie robi tutaj za tłuszcz i równoważy słodkość babki, bo jednak mąki jest mało w stosunku do ilości cukru

      Usuń
  5. Robię taką samą tyle ze w wersji szybszej :) czyli wrzucam wszystko do miski i miksuje ok 3 minutki:) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jeszcze lepiej, przetestuję następną razą :)))

      Usuń
  6. Już upiekłam jest pyszna delikatna puszysta nie czuć majunezu dziekuje za przepis agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja się bardzo cieszę i dziękuję za wieści :)) pozdrówcia :)

      Usuń
  7. jestem w szoku,,weszłam z ciekawości sprawdzić co to jest ta babka majonezowa????nigdy takiej nie piekłam i nawet nie słyszałam aleeee jeśli Pani Ewa wypróbowała i poleca ją na swoim blogu tzn że musi być pyszna,tak więc ja również piekę jutro to będzie próba generalna przed świętami.Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, jestem Ewa i szczerze polecam babeczkę, jest pyszna i kompletnie bezproblemowa, czekam na wieści jak Wam smakowała, pozdrawiam cieputko :)

      Usuń
  8. LUBIE WSZYSTKIE BABKI(michał)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja lubię kawowe Michałki :D, a tak na poważnie, babeczka jest pyszna :)

      Usuń
  9. Miło, że do mnie zaglądasz sąsiadeczko :) A ta babka to zdecydowanie numer 1 wśród babek ;) Również polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. A mam takie pytanie, ile wytrzyma po zrobieniu? Wygląda bosko;))

    OdpowiedzUsuń
  11. czy majonez w tej babce jest wyczuwalny????ula

    OdpowiedzUsuń
  12. ojjj.... no i jaką upiec??? majonezową czy budyniową??? oba przepisy fajne i oba kuszą... Pani Ewo , którą wybrać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężka sprawa ://, najlepiej obydwie, a jeśli ktoś by mnie przyparł do muru to jednak wybrałabym budyniową, bo ze mnie budyniowa kobitka :D

      Usuń
  13. Jak najbardziej podpisuję się obiema rękami, babka jest rewelacyjna, chyba pierwsza babka, która wyszła mi taka piękna i smaczna :) super przepis :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cudownie ! Cieszę się, że smakowała jak nam :)), również pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Dlaczego dopiero teraz znalazłam Pani bloga???? na szczęście do świąt jeszcze trochę czasu zostało to potrenuję wypieki i inne przepisy świąteczne. Dziękuję i pozdrawiam Pani Ewo :) Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mamy jeszcze czas, miło mi bardzo :))), pozdrawiam i zapraszam serdecznie :)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. :))))) mruuuu, cieszę się ogromnie, że Wam smakuje, buuuziaki !

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)