czwartek, 16 grudnia 2021

obłędny piernik marchewkowy

 
Zdecydowanie mój nr 1 w tym roku na Święta! Wilgotny, czekoladowy, mięsisty i aromatyczny, do tego ta łatwość i szybkość w przygotowaniu, to wspaniała propozycja dla wszystkich.












3 szklanki drobno utartej marchewki

3 szklanki maki pszennej

1,5 szklanki cukru

1,5 szklanki oleju

4 jaja

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

1,5 łyżeczki sody oczyszczonej

3 łyżki przyprawy do piernika

2 kopiaste łyżki ciemnego kakao


dodatkowo:

bakalie (około 3 garści)

polewa czekoladowa (przepis TUTAJ)

dekor wg uznania

3/4 słoiczka powideł do przełożenia (opcjonalnie)


Suche składniki ( mąkę, proszek do pieczenia, sodę i przyprawę do

piernika)  przesiewamy do miski. 


Marchewkę obieramy i ucieramy na tarce o drobnych oczkach.

 Olej wlewamy do miski, dodajemy cukier i ubijamy lekko mikserem, dodajemy jajka i ubijamy przez kolejne 5 min.

 Dodajemy utartą marchewkę, mieszamy łyżką. 

Potem dodajemy partiami mąkę z przyprawami, mieszamy łyżką, tylko do połączenia składników.






Na koniec wsypujemy bakalie, mieszamy.






Ciasto przekładamy do formy o wymiarach 25x35 cm wyłożonej papierem do pieczenia, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około 55 minut, do suchego patyczka (funkcja grzania góra-dół, bez termoobiegu).


Studzimy, ewentualnie przecinamy na dwa blaty, przekładamy powidłami,  dekorujemy POLEWĄ itd.





8 komentarzy:

  1. Piernik bardzo dobry, wczoraj piekłam i pół blachy zjedzone. Dziękuję za przepis i pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja bardzo się cieszę, że smakował, również pozdrawiam cieplutko !

      Usuń
  2. Pyszny u mnie z powidłami śliwkowymi i polany biała czekolada. Na pewno powtórzę nie raz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszności, dzięki za komentarz i pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny i apetyczny 😍 Tak się zastanawiałam często, czy jeszcze tu wrócisz Ewuniu, a tu taka niespodzianka 🤩 Witamy po przerwie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też bardzo się cieszę że Pani wróciła.Pieklam piernik jest bardzo smaczny i szybki do zrobienia. Zaglądam tu codziennie i cieszę się z każdego przepisu. Milena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogromnie mi miło, dziękuję za motywację ! ;-**

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)